Τα Greeklish τα λολ και τα τέσπα

Πολλές φορές τυχαίνει να μπαίνω σε sites, forums κλπ και να διαβάζω μεγάλα κείμενα γραμμένα σε greeklish. Να διαβάζω…..δηλαδή να προσπαθώ να διαβάσω. Είχε γίνει θέμα σε ένα φόρουμ και είπανε κάποια παιδιά πως δε γνωρίζουν ορθογραφία και για αυτό γράφουν έτσι. Άλλοι είπανε πως τους βολεύει να γράφουν έτσι. Τελικά τα greeklish από ότι φαίνεται έχουν μπει στη διαδικτυακή μας ζωή. Κάτι δεν πρέπει να κάνει για αυτό η πολιτεία; Προτείνω λοιπόν, να μπει μάθημα που όπως διδάσκει την Ελληνική γλώσσα, να διδάσκει και τα greeklish. Επίσης να διδάσκεται και ορθογραφία στα greeklish. Γιατί, εγώ τώρα δεν ξέρω τη λέξη «αποφεύγω» στα greeklish πως θα τη γράψω; Apofeugo ή Apofevgo; Στο τέλος της λέξης θα βάλω το «o» ή το “w”; Είμαι φίλε μου σε δύσκολη θέση και εγώ. Μετά είναι και το άλλο θέμα. Αφού πολλά παιδιά έχουν συνηθίσει να γράφουν στον υπολογιστή με greeklish, γιατί να μην τα αφήνουν στα διαγωνίσματα και στα γραπτά στο σχολείο, να γράφουν και εκεί με greeklish; Μετά υπάρχει και ένα ακόμα θέμα που μου προέκυψε προχτές με έναν φίλο μου. Καθόμασταν και μου λέει χαμογελώντας «λολ». Τι «λολ» του λέω ρε Τάσο; Τι είναι αυτό πάλι το «λολ»; Ρε Αλέξανδρε που ζεις μου απαντάει. Λολ σημαίνει στα αγγλικά «Γελάω δυνατά, από τα αρχικά κάποιων αγγλικών λέξεων» και γράφεται «lol». Τότε κατάλαβα για πιο λολ έλεγε ο φίλτατος Τάσος. Ε και αυτό ρε Τάσο τι σχέση έχει με όσα λέμε; Ρε Αλέξανδρε αντί να γελάσω σου είπα λολ που σημαίνει ότι ήθελα να γελάσω δυνατά. Ρε Τάσο, δεν αφήνεις τα λολ και μολ που θα με κάνεις να ξεχάσω και αυτά που ξέρω; Τέσπα μου απαντάει. Τι είναι ρε Τάσο πάλι αυτό το «τεσπα»; Α Αλέξανδρε είσαι πολύ πίσω τελικά! Τέσπα Αλέξανδρε σημαίνει «τέλος πάντων» και στο λέω για να συντομία έτσι. Κάτσε ρε Τάσο του λέω, τη μία λολ την άλλη τεσπα, στο τέλος θα με στείλεις αδιάβαστο. Μου στέλνει ένα sms η κοπέλα μου το μεσημέρι «αγάπη μ, θα σ δω το βράδυ αφού πρώτα πάω στην αδερφή μ κ πιω έναν καφέ». Τι μου γράφει λέω μέσα μου! Μ, σ, κ. Την παίρνω στο κινητό, της λέω «μωρό μου, τι μ, σ, κ είναι αυτά πάλι!!». Α μου λέει, η κοπέλα μου, μου τα έμαθε μια φίλη μου. Βολεύουν πολύ, γιατί δε χρειάζεται να γράφεις ολόκληρες τις λέξεις. Καλά είπα και απογοητευμένος που δεν ήξερα τα λολ, τεσπα, μ, κ, σ, πήγα στο σπίτι. Αισθάνομαι ένας αγράμματος άνθρωπος…..

Τέσπα

50 απαντήσεις στο Τα Greeklish τα λολ και τα τέσπα

  1. Ο/Η ntebis λέει:

    τα greeklish ειναι γλωσσα των gamers γι αυτο πολλα παιδια μιλανε με αυτα κι greeklish μιλαω ποιο πολυ αλλα οποτε πρεπει μιλαω ελληνικα αλλα δεν βαζω τονους.

  2. Ο/Η Γιωργος λέει:

    Η πολιτεια φιλε μου θα πρεπει να μαθει στη νεολαια σωστα ελληνικα.
    Να μορφωνει.
    Τα greeklish ειναι ενα εφευτημα των προοδευτηκαριων να πλησιασουμε τους Αμερικανους και τους Ευρωπαιους.
    Εληνικα λοιπον με ελληνικους χαρακτηρες. Δεν ειναι δυνατο να μας αλιωσουν τη γλωσσα.
    Οπως θα παρατηρησατε κανω λαθη ορθογραφικα. Τραγικα ισως. Επιτηδες δεν τα διορθωνω εδω οταν δε θελω να κανω λαθη, γραφω στο word που εχει αυτοματο διορθωτη. Και με copy – paste το περνω εκει που θελω.
    Βεβαια αυτο δεν ειναι πανακεια αν δεν προσεξεις τα λαθη που δυμηθως κανεις και να εντυπωυει στο μυαλο σου το σωστα γραμμενο.
    Αυτα

  3. Ο/Η ELGRECO λέει:

    Τα greeklish δυστυχώς έχουνε μπεί για τα καλά στη ζωή μας. Και μένα η κοπελιά μου κάπως έτσι μου στέλνει τα SMS.
    Είναι ένας ακόμα τρόπος για να μπορεί να γράφει ευκολότερα η ανορθογραφη νέα γενιά και νομίζω οτι (δυστυχώς) αυτό θα γίνει και με τις επόμενες. Αντί να μάθουνε να γράφουνε και να μιλάνε σωστά τα Ελληνικά, θα έχουμε αυτό το μίγμα των δύο…
    Όχι να το παίξω και εγώ Άγιος, πολλές φορές πιάνω τον εαυτό μου να γράφει τέσπα και lol, αλλά μόνο στο διαδύκτιο…
    Τουλάχιστον εμέις μάθαμε να μιλάμε και να γράφουμε σωστά. Τα ίδια που έμαθα, θέλω να τα μάθουν και τα παιδιά μου (όταν κάνω).

  4. Ο/Η daynights λέει:

    ntebis χρήσιμη η παρατήρησή σου. Δεν παίζω πολύ games και ειδικά online και δεν το ήξερα. Σε ευχαριστώ για την επισήμανση ;)

    Γιώργο, αν πρόοδος θεωρείται να ξεχάσουμε την όμορφή μας γλώσσα και να μάθουμε μία αλλοιωμένη Ελληνική γλώσσα, τότε ζήτω που καήκαμε! Αυτόν τον τρόπο που αναφέρεις με το word τον ακολουθώ και εγώ, αλλά συνήθως έχω στον firefox το ελληνικό λεξικό, που κάνει την ίδια δουλειά :)

  5. Ο/Η daynights λέει:

    Elgreco δηλαδή συμπάσχουμε στα SMS :( Κοίτα και εγώ έχω κάνει κάτι πατάτες όταν ήμουν φοιτητής και έχω στείλει γραπτό στην εξεταστική με μία λέξη που ήταν γραμμένη με greeklish :P Εκείνο το διάστημα έμπαινα πολύ στο Mirc και δύο φορές μπερδεύτηκα και πήγα να γράψω με greeklish. Τη μία που σου είπα, πιο πάνω, δεν το ήξερα ότι μία λέξη ήταν με greeklish γραμμένη και ο καθηγητής, μία μέρα που με είδε στη σχολή μου το είπε! Την άλλη φορά επειδή είχα πάρει την κρυάδα, πριν δώσω το γραπτό το διάβασα πριν το δώσω και με έπιασα πάλι να greekliζω. Όταν κάνουμε Elgreco παιδιά, αν δεν μπορέσουμε να τα μάθουμε ελληνικά, θα φτάσουμε να τα παρακαλάμε να μας μάθουν, τη γλώσσα που θα έχει μάθει η νεολαία :P

  6. Ο/Η bansheee λέει:

    Ok, τα greeklish είναι έκτρωμα. Αλλά κι ο Τάσος που αντί να γελάσει, λέει «λολ» ;;; Τι κουφό…

  7. Ο/Η Chrisanthos λέει:

    pedia ine puxete xasi episodia nomizo ego. Ta gren ine enas tropos epikinonias ,pesteto sintomografia. Kanis den exi logo na ta katigora!
    Ine apolitos anagkea na iparxun, epidi glitonis xrono ke grima.. Xrono na grapsis ena msg ke xrima dioti me pio ligus xaraktires stelis afto pu 8elis na pis. Ine i eksipni epilogi.

  8. Ο/Η zouri1 λέει:

    την λεξη λολ,ειναι η πρωτη που εμαθα οταν πρωτοπηκα στο ιντερνετ.Την λεξη τεσπα,ηταν η πρωτη οταν μπηκα στα blog.Φυσικα δεν χρησιμοποιοω καμμια.

  9. Ο/Η ELGRECO λέει:

    Θα διαφωνήσω Χρύσανθε, αφού η γλώσσα μας έιναι τόσο πλούσια που δεν αξίζει να τη χαλάμε. Όταν κάνεις κάτι επειδή είναι ευκολία, στο τέλος γίνεται συνήθεια. Η συνήθεια αυτή στο τέλος θα σε κάνει να μην μπορείς να γράψεις τη γλώσσα σου όπως αρμόζει.
    Δε λέω, στα γραπτά μυνήματα καλά, αντε, να το χρησιμοποιούμε αφού είναι γρήγορο και εύκολο. Αλλά οχι και σε κάθε τρόπο έκφρασης/γραφής στη ζωή μας…

  10. Ο/Η εξαποδω λέει:

    @ Χρύσανθος
    Με διάφορα ιερογλυφικά σύμβολα τύπου αιγυπτιακής (των Φαραώ) γραφής γλιτώνεις ακόμα περισσότερο χρόνο και χρήμα στο γραπτό λόγο, ενώ με τη χρήση μουγκρητών και επιφωνημάτων γλιτώνεις πολύ χρόνο και χρήμα στον προφορικό λόγο. Έτσι, κερδίζοντας τόσο χρόνο θα μπορέσεις να βγάλεις ακόμη περρισσότερα χρήματα, μόνο πρόσεξε γιατί ανεπαισθήτως μπορεί να έχεις βρεθεί σε καμιά σπηλιά με ένα κόκαλο στη μύτη…
    Με το συμπάθιο, ε;

  11. Ο/Η Кроткая λέει:

    λολλλλλ!!!! :)

  12. Ο/Η daynights λέει:

    @ bansheee δεν περίμενα το λολ να το ακούσω!! Δηλαδή, εντάξει, έχω ακούσει διάφορα κουφά, αλλά το λολ, μέχρι τώρα είναι στην κορυφή όσων έχω ακούσει!!
    @ zouri πρώτη φορά το lol το διάβασα σε ένα από έναν ξένο, σε ένα site που παίζουν τάβλι. Τον ρώτησα τι σημαίνει και μου είπε τις λέξεις που σημαίνει το lol (Laugh Out Loud). Το τέσπα, το έμαθα πρόσφατα :)
    @ Chrisanthe χρόνο γλυτώνεις εσύ που την ξέρεις τη γλώσσα. Εγώ που δεν την έχω συνηθίσει μέχρι να διαβάσω μηνύματα σε greeklish μόνον χρόνο δε γλυτώνω. Όσο για το χρήμα…Αν συνεχίσω να διαβάζω τα greeklish με βλέπω να μου τα τρώει ο οφθαλμίατρος γιατί θα στραβωθώ ;)
    @ Elgreco συμφωνώ στην αναφορά σου στη συνήθεια. Θα γίνει συνήθεια και μπορεί να πας να γράψεις ελληνικά και να βάλεις μέσα και λίγο από greeklish Μου έχει τύχει όπως έχω γράψει και στο άρθρο :)
    @ εξαποδω, προτιμώ την ιερογλυφική γραφή με πουλιά και ότι άλλο έχουν, από τα greeklish!
    @ Kροτκar, θα κάνω μετάφραση του μηνύματός σου από τα ελληνικά στα αγγλικά. lol ;)

  13. Ο/Η battusai λέει:

    @Ελ Γκρέκο, συμφωνώ :-)

    Γενικά τώρα, έχω κάνει το λάθος να χρησιμοποιήσω greeklish, ποτέ όμως ξανά, μόνο αν βρίσκομαι σε υπολογιστή μακριά από την πατρίδα (δύσκολο αυτό), και πάλι.
    Τεσπα: γκρρρρ!
    Λολ: γκρρρρ x2!
    Τα μ, σ, τ και συναφή τα χρησιμοποιώ καμιά φορά, μόνο για να γλιτώνω χαρακτήρες στα ΣΜΣ.

    Nice blog!

  14. Ο/Η tougo λέει:

    Βασικά τα greeklish ξεκινήσαν ώς απαραίτητο κακό μιας που οι περισσότερες παλιές εφαρμογές δεν υποστηρίζαν utf αλλά ούτε κάποιο ελληνικό encoding οπότε τα greeklish ηταν η μόνη λύση. Το πρόβλημα είναι ότι από ανάγκη γίναν συνήθεια και από συνήθεια μόδα.

  15. […] Τα Greeklish τα λολ και τα τέσπα Πολλές φορές τυχαίνει να μπαίνω σε sites, forums κλπ και να διαβάζω μεγά […] […]

  16. Ο/Η daynights λέει:

    tougo μου έχει τύχει σε email να δείχνει τα Ελληνικά με τρόπο που δεν φαίνονται για Ελληνικά! Συνωμοτούν ενάντια της Ελληνικής γλώσσας κέντρα του εξωτερικού :P

  17. Ο/Η didymina λέει:

    Μου άρεσε πολύ το άρθρο σου, είμαι υπέρμαχος της ελληνικής γλώσσας εδω και αρκετά χρόνια στο διαδίκτυο. Η άποψη του tougo ισχύει. Ότι όμως είναι «της μόδας» και κατ επέκταση » του συρμού» καλό είναι να το σκεφτόμαστε και δεύτερη φορά πριν το χρησιμοποιήσουμε. Ας προσπαθήσουμε να διαβάσουμε πίσω απο τις γραμμές, πίσω απο τα greeklish και τις αντός είδους συντομογραφίες , βρίσκουν καταφύγιο όσοι επιβουλεύονται την ελληνική παιδεία. Ας το ξανασκεφτούμε. Την καλημέρα μου.

  18. Ο/Η η εγώ λέει:

    παιδιά, ωραία όλα αυτά τα περί διάσωσης της ελληνικής γλώσσας που είναι τόσο ωραία ιστορικά και πολιτισμικά κλπ, και εγώ αγαπώ τη γλώσσα μας όχι μόνο για τους συναισθηματικούς δεσμούς μου μαζί της, αλλά γιατί πραγματικά είναι μια γλώσσα με μια απίθανη ιστορική πορεία από τους μηνωϊτες και τον Όμηρο ως σήμερα. Αυτό που γίνεται όμως τώρα – που γινόταν και τότε με άλλους όρους αλλά με παρόμοια αποτελέσματα βλ. αλεξανδρινή εποχή – είναι η συνάντησή της με άπειρους ομιλητές άλλων γλωσσών μέσα από τη μετανάστευση και το ίντερνετ. το μεγαλύτερο πρόβλημα της γλώσσας μας για όσους δεν την μιλούν, είναι το αλφάβητό της. ακόμη και όταν μάθουν να κατανοούν και να μιλούν ελληνικά, δεν μπορούν να τα διαβάσουν ή να τα γράψουν. δεν είναι τυχαίο ότι το ΑΠΘ όταν στέλνει μέιλ σε φοιτητές τα στέλνει και στα γκρίκλις. πολλοί μόνο έτσι μπορούν να τα διαβάσουν. όσο για το λολ, άντε να συνενοηθείς με αμερικανό στο ίντερνετ αν δεν ξέρεις τι είναι. είχα πολύ μεγάλο πρόβλημα πριν κάποια χρόνια όταν προσπαθούσα να επικοινωνήσω μαζί τους για να μάθω ποιος ψήφισε τον μπους και γιατί

  19. Ο/Η ezin λέει:

    O Kissinger είπε κάποτε τη γνωστή σε όλους ρήση»αν θέλεις να εξαφανίσεις τους Έλληνες πάρτους τη μουσική και τη γλώσσα». Για τη μουσική ας μην ανοίξουμε κουβέντα. Αλλά σε ότι αφορά τη γλώσσα τα greeklish είναι ο πλέον επιστημονικός τρόπος κατάργησης της γλώσσας μας. Και must είναι και trendy είναι κι ότι τραβάει η ψυχή μας είναι. Και εντάξει όταν θέλουμε να μιλήσουμε με κάποιον μη Έλληνα, όπως αναφέρει η εγώ, άντε να τα χρησιμοποιήσουμε για να μη δείξουμε ότι είμαστε πίσω, λες και αν μιλήσουμε έστω και ωραία αγγλικά θα μας παρεξηγήσουν, αλλά όταν μιλάμε μεταξύ μας οι Έλληνες ποιος ο λόγος να μην γράψουμε ολογράφως «μου προκαλείς τον γέλωτα μέχρι δακρύων» (μπτγ=προτεινόμενη συντομογραφία) αντί για το ηλίθιο λολ ή ποια η διαφορά του τεσπα από το τέλος πάντων. Θεωρώ ότι τα greeklish είναι ένας εξαιρετικός τρόπος να καλυφθεί η αμορφωσιά μας, η ανορθογραφία μας και ….. τα συναισθήματά μας. Μη γελιέστε. Οι πιο πολλοί (κυρίως οι άρρενες) χρησιμοποιούν chat+greeklish για να μην πουν ποτέ τα πράγματα με το όνομά τους.
    Ευχαριστώ για την φιλοξενία, να περνάτε όλοι καλά

  20. Ο/Η S G λέει:

    «O Kissinger είπε κάποτε τη γνωστή σε όλους ρήση”αν θέλεις να εξαφανίσεις τους Έλληνες πάρτους τη μουσική και τη γλώσσα”.»

    και μετα κατι ειπε οτι ειχε πουλησει την ψυχη του στον Σατανα αποτι θυμαμαι. Καλα ρε γμτ, εχετε προσβαση στο διαδικτυο, καντε μια ερευνα πριν ανακυκλωσετε τετοιες ελαφροτητες…

    Οσο για το τεσπα, δεν καταλαβαινω τι σχεση εχει με γκρηκλις, απλη συντομογραφια ειναι.

  21. Ο/Η Top Posts « my weblog λέει:

    […] Τα Greeklish τα λολ και τα τέσπα Πολλές φορές τυχαίνει να μπαίνω σε sites, forums κλπ και να διαβάζω μεγά […] […]

  22. Ο/Η Εξάκτινος λέει:

    Για τα greeklish αποκλειστικά υπεύθυνη είναι η πολιτεία. Παλιά υπήρχε πρόβλημα με το ότι λειτουργικά συστήματα και προγράμματα δεν υποστήριζαν ελληνικά και άλλες γλώσσες πλην αυτών που χρησιμοποιούν λατινικό αλφάβητο. Μάλιστα ακόμη και γλώσσες που χρησιμοποιούν λατινικό αλφάβητο αλλά έχουν τόνους ή άλλα σύμβολα είχαν πρόβλημα. Αντί λοιπόν να υπάρξει μια κίνηση για να μπουν επίσημες προδιαγραφές και ότι δεν πληρεί τις προδιαγραφές να μην εισάγεται στη χώρα αφεθήκαμε στο έλεος των εταιριών που ακόμη και σήμερα δεν έχουν καταφέρει να ενσωματώσουν πλήρως το unicode στα λειτουργικά συστήματα και τα προγράμματά τους.

    Μετά έρχονται διάφοροι που γράφουν greeklish για λόγους που δεν έχουν βάση. Π.χ. είμαι ανορθόγραφος. Βάλε FF και εγκατάστησε ελληνικό λεξικό. Το ίδιο και με τα κινητά. Υπάρχει το Τ9.

    Προσωπικά δε διαβάζω μηνύματα με greeklish και δεν απαντάω σε φορουμ σε άτομα που γράφουν τέτοια γιατί απλά με κουράζει.

  23. Ο/Η glarenia λέει:

    Λολ-άθηκαη γυναίκα και λολ-αίνομαι καθημερινά με το΄τατα μοδάτα…

    Α,α,α,α…. να πεις στο κορίτσι σου πως το «θα σ δω το βράδυ» το έγραψε λάθος.
    θα σ δω το βράδ…. έπρεπε να γράψει ;-)

    Καλώς σε βρήκα,

    Φιλί και Γλαρένιες αγκαλιές

  24. Ο/Η daynights λέει:

    @didymina χαίρομαι που σου άρεσε το άρθρο μου. Συμφωνώ στα όσα γράφεις :)

    @ η εγώ αυτό που αναφέρεις για το Α.Π.Θ. το έχω παρατηρήσει σε έναν φίλο μου φοιτητή, που πήρε και πρόγραμμα για να μετατρέπει τα ελληνικά σε greeklish!! Βρε παιδιά στο πανεπιστήμιο και να χρησιμοποιούμε greeklish…Πλάκα πλάκα στο τέλος τα βλέπω να γίνονται μάθημα και να διδάσκονται :P

    @ SG πιστεύω πως ο Κίσιντζερ έχει δίκιο απόλυτο. Όσο για το τέσπα δεν έχει σχέση με τα greeklish, δική μου αναφορά είναι γενικά στο πως κουτσουρεύουμε την ελληνική γλώσσα η οποία δεν ξέρω στο μέλλον ποια μορφή θα έχει αν συνεχίσουμε έτσι….

    @Εξάκτινος κρίμα που και εδώ η ελληνική πολιτεία είναι απούσα….Σχετικά με την ορθογραφία, όπως επισημαίνεις, υπάρχουν τρόποι για να μπορείς και να στέλνεις ορθογραφημένα μηνύματα αλλά και ταυτόχρονα έτσι να μαθαίνεις ορθογραφία. Προσωπικά στον firefox έχω βάλει το ελληνικό λεξικό και όπου κάνω λάθος ορθογραφικό με βοηθάει να το διορθώνω. Είμαι ανορθόγραφος και προσπαθώ με αυτά τα βοηθήματα να είμαι όσο μπορώ ορθογράφος :)

    @glarenia καλώς ήρθες στην παρέα :) Σε ευχαριστώ για τις αγκαλιές τις οποίες ανταποδίδω :)

  25. Ο/Η littlewind λέει:

    Ως πρώην gamer έχω φάει τα greeklish με το κουτάλι. Προσωπικά προτιμώ τα Ελληνικά.
    Για να εμπλουτίσω τη συζήτηση και προς αποφυγή μελλοντικής σου έκπληξης, θα παραθέσω μερικές ακόμα ατάκες με τις περιγραφές και την προφορά τους! Οι εν λόγω ατάκες λέγονται κατά κόρον και προφορικά!

    OMG: Το γνωστό στην Αγγλική «Oh My God» (προφέρεται Όου Εμ Τζι)

    1337: «Εlite» που σημαίνει κορυφαίος. Χρησιμοποιείται συνήθως στην φράση «Elite Player» ή μόνο με τα νούμερα δηλ.: Είναι δεκατρία τριανταεπτά! Προέρχεται από το Mirc chat που το 1337 ήταν το μέγιστο νούμερο πρόσβασης ενός administrator σε ένα κανάλι.

    Noob (Noobας, Noobally, Noobάκι): σημαίνει καινούργιος, άμαθος. Χρησιμοποιείται παντού και για τα πάντα κυρίως κοροϊδευτικά! (προφέρεται Νουμπ -Νουμπάς, Νουμπαλάι και Νουμπάκι-)

    Δηλαδή αν ήθελες να μιλήσεις στη γλώσα των gamers, θα μπορούσες να πεις στην κοπέλα σου λ.χ.: OMG βρέχει! Και αν σε ρωτήσει τι σημαίνει, να της απαντήσεις: Δεν ξέρεις noobάκι μου;

    Αυτά, έτσι για πλάκα!

  26. Ο/Η daynights λέει:

    littlewind έτσι όπως πάμε, τα greeklish δε θα τα τρώμε με το κουτάλι αλλά με την κουτάλα ;) Δώσε τα φώτα σου, να ξέρουμε τι διαβάζουμε :)

  27. Ο/Η Jorio λέει:

    Pedia entaksi katalaveno kai simfono me auta p lete oti aloionun ti glosa kai ta loipa ala prepei na sas po oti oloi oi gamers milane se auti ti glosa,apo ti stigmi p i pagkosmiopoiisi lamvanei hora tha aloiothune pola se oles tis gloses(kirios stn eliniki)inai anapofeukto pantos.

    Παιδια ενταξει καταλαβαινω και συμφωνω με αυτα που λετε οτι αλοιωνουν την γλωσσα και τα λοιπα αλλα πρεπει να σας πω οτι ολοι οι gamers μιλανε σε αυτη τη γλωσσα,απο τη στιγμη που η παγκοσμοιοποιηση λαμβανει χωρα θα αλοιωθουνε πολλα σε ολες τις χωρες(κυριως στην ελληνικη)ειναι αναποφευκτο παντως.

    Γραφω και στις 2 γλωσσες για να με καταλαβουνε ολοι.

  28. Ο/Η hannah montana λέει:

    ΕΓΩ ΠΑΝΤΩΣ ΠΑΛΙ ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑ ΠΟΤΕ ΤΟ ΛΑΝΕ ΤΟ LOL.ΜΟΥ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΠΩΣ ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΔΕΝ ΞΕΡΟΥΝ.ΑΠΛΩΣ ΤΟ ΛΕΝΕ ΓΙΑ ΝΑ ΒΓΑΛΟΥΝ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ ΑΔΙΒΑΣΤΟΥΣ.

  29. Ο/Η ΘΑΝΑΣΗΣ λέει:

    ΣΩΣΤΟΣ !! ΑΛΛΑ ΒΟΛΕΥΕΙ ΣΤΑ ΑΛΗΘΕΙΑ !! ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΠΩ !! τέσπα!! λολ!!

  30. Ο/Η desim λέει:

    Να πω τν αλαθεια τ greeklish κυριαρχουν στν καθημερινη μ ζωη…. στα sms στο internet στο λογο μ γενικοτερα κ ειδικοτερα μ τσ φιλους μ…. πιστευω πσ δν αλλιωνουν τν γλωσσα μσ αν ειμαστε προσεκτικοι… πρεπει να εχουμε τν ικανοτητα ν ξεχωριζουμε ποτε ειναι απαρετητα κ ποτε οχι…ν μιλαμε κ καθαρα ελληνικα αλλα κ greeklish… τεσπα κ μενα μ εχω πιασει σ εκθεση ν θελω ν γραψω τεσπα ομως μονο τ σκεφτηκα δν τ εγραψα… ισως εχετε δικιο ειναι μια κακη επιροη αλλα δν λεω τερμα τ greeklish γιατι ειναι ενασ ευκολος κ γρηγοροσ τροποσ εκφρασεις αρκη ν τν χρησιμοποιουμε εξυπνα…

  31. Ο/Η Jorio λέει:

    Oson afora gia t lol p proanaferthike hrisimopoiite kirios anti t geliou,kapiu ironiku sholiou.

    T greeklish ehun os skopo na mas odigisun stn pagkosmiopoihsi kai distihos t katafernun.Hanontai oi diafores metaksi twn kratwn.p tha odigisi auto omos?Pios tha inai o kiriarhos autu tu pehnidiou???Opios kserei as apantisi.

    —->Όσον αφορά για το lol που προαναφέρθηκε χρησιμοποιείτε κύριος αντί του γέλιου ή κάποιου ειρωνικού σχολίου.

    T greeklish έχουν ως σκοπό να μας οδηγήσουν στη παγκοσμιοποίηση και δυστυχώς τα καταφέρνουν.Χάνονται οι διαφορες μεταξύ των κρατών.Που θα οδήγηση αυτό όμως?Ποιος θα είναι ο κυρίαρχος του παιχνιδιού???Όποιος ξέρει ας απαντήσει…..

  32. Ο/Η Κυριακος λέει:

    Να πω και εγω δεν εχω προβλημα να γραφω κανονικα απλος πιστεθω οτι ειναι πολυ ενοχλητικο οταν γραφεις στα ελληνικα στον υπολογιστη

    να σας πω γιατι

    το ς πολλες φορες το γραφω σ
    η
    το υ το γραφω θ

    επισης εχεις και τοθσ τονους
    τα greeklish ομως πιστευω οτι ειναι μια απλοποιημενη μορφη των Ελληνικων
    καταταλλα ειναι και πολυ φθηνη μορφη αλλα χρησιμοποιητε περισσοτερο για πρακτικους λογους

    (φανταστειτε να γραφαμε αρχαια στον υπολογιστη,λολ)

  33. Ο/Η eirini_lol λέει:

    egw kai st kinito kai st pc grafw m greekeglish….voleuoun poli…tespa:

    poio poli pisteuw voleuei kapoion n grapsei:»8» para n grapsei »tha»

    tespa….fsk einai t voleuei tn ka8e 1!!!!swsta?????

  34. Ο/Η georgio λέει:

    Για όλους εμάς που δεν μπορούμε να αλλάξουμε τη γλώσσα στον υπολογιστή μας: http://www.grapse.gr
    Type with English keyboard, produce Greek

  35. Ο/Η krista λέει:

    file mu ama dn matheis na milas etsi dn tha ta vgaleis pera sthn epoxh pou zoume…kai ego milaw me lol kai tespa kai genikotera tetoies ekfraseis alla prepei na symvivasteis kai na matheis gia na mhn se pernane gia xazo ama sou milane etsi…kai den kataleveneis…

  36. Ο/Η ianos λέει:

    Καλή χρονιά σε όλους εύχομαι και στο blog το ίδιο, να τα εκατοστήσει.
    Πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση. Όσον αφορά τα greeklish, η άποψη του tougo με κάλυψε, εμφανίστηκαν λόγω της αδυναμίας υπολογιστών και κινητών τηλεφώνων να χρησιμοποιήσουν το ελληνικό αλφάβητο, έτσι χάρη επικοινωνίας χρησιμοποιήθηκε το λατινικό αλφάβητο.
    Σχετικά με τα λολ, ομιτζί κ.α. Είναι συντομογραφίες για τους ξένους, για εμάς όμως αποτελούν δάνεια, τόσο απλά.
    Τέλος για το τέσπα, συντομευμένη μορφή του «τέλος πάντων». Είναι ξεχωριστά φαινόμενα όλα αυτά και δε θα πρεπε να τα θεωρούμε μαζί.

    Ενοποιούνται αυτά τα στοιχεία σε ένα συνολο; Απ” ότι φαίνεται -για εμένα πάντα- αυτό το σύνολο λέγεται «Η νέα γενιά φταίει για την αλλοίωση της πλούσιας ελληνικής γλώσσας μας». Αληθεύει αυτό όμως;
    Δάνεια όπως αυτά μπορούν να «αλλοιώσουν» τη γλώσσα; Εάν αυτό αλήθευε, η ελληνική θα είχε χάσει την ταυτότητα της εδώ και αιώνες. Το θέμα είναι ότι το λεξιλόγιο συνέχεια αλλάζει -προσθέτει και αποβάλλει- ανάλογα με τις ανάγκες της κοινωνίας, είναι η φύση του αυτή. Ο πραγματικός όμως κορμός της ελληνικής είναι, η γραμματική, σύνταξη, το κλιτικό σύστημα. Αυτά αλλάζουν με πολύ αργό ρυθμό και βέβαια είναι δύσκολο έως απίθανο κάποια όσα δάνεια να το αλλάξουν αυτό. Ο δανεισμός άλλωστε είναι μια απολύτως φυσιολογική διαδικασία που ισχύει για όλες τις γλώσσες της γης, ακόμη και για την αρχαία ελληνική.
    «Τέσπα», δηλώνει αυτό ανορθογραφία και απαιδευσία; Απλά λέμε πλέον με μία λέξη αυτό που πρωτύτερα εκφράζαμε με δύο. Είναι φυσικός μηχανισμός της γλώσσας να συντομεύει μορφές, εξοικονομείται χρόνος και ενέργεια με αυτό τον τρόπο. Πρόκειται βέβαια για παγκόσμιο φαινόμενο και εφαρμόζεται σε πολλές και ποικίλες περιπτώσεις. Π.χ. Οι αρχαίοι απλούστευσαν τον τύπο αμφιφορεύς σε αμφορεύς για να έιναι ευκολότερος στην προφορά.
    Για τα greeklish πιστεύω ότι είναι απλά οικονομία χρόνου και κόπου για όσους δεν έχουν σύγχρονες συσκευές ή δεν είναι εξοικειωμένοι στη χρήση τους.

    Το ζήτημα όμως είναι, πως οι συνεχείς αλλαγές που γίνονται στο πλαίσιο της γλώσσας -οι οποίες είναι φυσιολογικές και παγκόσμιες- είναι παράλογο να χαρακτηριστούν «φτώχεια, απαιδευσία κ.α..»
    Ακόμη πιο παράλογο όμως μου φαίνεται το κατηγορητήριο προς τη διαβόητη «νέα γενιά», εφόσον πρόκειται για Φυσικό Φαινόμενο.

  37. Ο/Η greeklishmaniak λέει:

    Δεν είναι μόνο αυτά greeklish, είναι και το dn που σημαίνει «δεν», το ty που σημαίνει «ευχαριστώ», το ly που σημαίνει «σ” αγαπώ» (love you). Το «Θ» είναι 8 ή 9, το «Ξ» είναι 3, το «Ψ» είναι 4 και το «ω» είναι w (doubleu). Ας τα μάθουμε και αυτά, εγώ μόνο με greeklish γράφω και με διευκολύνουν, αλλά δεν ξεχνάω πώς γράφουμε στα Ελληνικά.

  38. Ο/Η Einstein λέει:

    Συνήθως γράφω με ελληνικά αλλα μερικές φορές γραφω και με greeklish!!!Πρωσοπικα προσπαθώ όσο μπορώ να γράφω με ελληνικά αλλα στα online παιχνίδια που παίζω δεν ειναι και ευκολο:(!!

  39. Ο/Η τΖωΝ λέει:

    Ρε παιδια το λολ και το τεσπα ειναι για να γραφεις και να μεταδιδεις γρηγορα αυτό που θες οχι να τα μιλας αν πεις λολ ειναι κουφο αν γραψεις λολ σημαινει οτι γελάς εχουν διαφορα μην τα μπερδευουμε και στο τελος δεν θα εχουμε γλώσσα…..

  40. Ο/Η makis λέει:

    εγω πιστευω οτι τα greeklish ειναι μια γλωσσα που πρεπει να την χρησιμοποιουμε μονο στο διαδικτιο οταν γραφουμε.τωρα οταν μιλας και λες λολ αντι να γελασεις ειναι εντελως ακυρο

  41. Ο/Η apollodoros λέει:

    Και αν ακόμη φίλε Ιανέ δεν είναι “φτώχεια, απαιδευσία» όταν θα «μονιμοποιηθούν» θα γίνουν .και θα χαθούν και αυτά όπως χάθηκαν τόσα άλλα (σύνταξη ,γραμματική ,εκφορά λόγου κ.α)από αυτό το «εργαλείο» ζωής που λέγεται Ελληνική γλώσσα και κάθε φορά τα θεωρούμε φυσιολογικά εως ότου καταλήξαμε να μην καταλαβαίνωμε πλέον την Ελληνική γλώσσα και να χρειαζόμαστε φροντιστήρια

  42. Ο/Η Δημήτριος Μπαρδάκας λέει:

    Μισώ τα Greeklish!!!
    Το θέμα είναι πως αν π.χ γράφεις στο facebook με ελληνικά σε λένε βλάχο γιατί πιστεύουν πως είναι μαγκιά να γράφεις ας πούμε ayph m…(Αγάπη μου). Εκτός του ότι τα greeklish ντροπιάζουν τη πατρίδα,δείχνουν όπως είπατε και παραπάνω πως πολλά ελληνόπουλα είναι αμόρφωτα και δεν ξέρουν ορθογραφία. Το άλλο είναι πως χάνουμε σιγά-σιγά τη γλώσσα μας και ναι,χίλλιες φορές οι φίλοι μου αντί να γελάνε λένε λολ και νομίζουν ότι είναι cool…
    Αυτά τα ολίγα είχα να πω.

    Δημήτριος-Άγγελος Μπαρδάκας
    FaceBook:Aggelos Bardakas

  43. Ο/Η panos λέει:

    Ντου γιου λαικ το σπικ ινγκλις γουιθ γκρικ χαρακτερς? Αι θινκ νο. Ιφ αι σεντ γιου εν ΣΜΣ ιν δατ λανγκουιτζ ιτ γουιλ τεικ του γιου ε λοτ οφ ταιμ το αντερσταντ γουατ αι σευ το γιου εντ γιορ μπρειν γουιλ μπικειμ λαικ σουπ….

    Γράφετε Ελληνικά ρεεεεεε………. Αλβανοί είστε; Μητρική γλώσσα δεν έχετε;

    Θα σας άρεσε να σας έγραφε το παιδί σας έτσι στην 1η δημοτικού; Γιατί έτσι όπως πάτε, αυτό θα είναι σίγουρο, μην νομίζετε ότι δεν βλέπει πως γράφετε στο PC… Τα πάντα βλέπουν και τα πάντα αντιγράφουν… Είστε το πρότυπό τους, μην τους το γκρεμίζετε!!!!

    Εσείς ότι μάθατε, μάθατε, μην τα καταδικάζετε έτσι!!!!

  44. Ο/Η omis λέει:

    ΑΝ ΔΕΝ ΠΑΙΖΕΤΕ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΟΝΛΙΝΕ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΛΟΓΟΣ ΝΑ ΞΕΡΕΤΕ GREEKLISH

  45. Ο/Η Δημητρης λέει:

    ΕΛΕΟΣ ΠΟΥ ΘΑ ΦΤΑΣΕΙ ΑΥΤΗ Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΜΕ ΤΑ GREEKENGLISH?? ΕΓΩ ΠΡΩΣΟΠΙΚΑ ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΚΑΘΟΛΟΥ ΝΑ ΓΡΑΦΩ ΜΕ GREEKENGLISH…. ΑΠΛΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΕΞΗΣ ΟΛΑ ΕΙΝΑΙ ΣΤΟ ΧΕΡΙ ΤΩΝ ΑΜΕΡΚΑΝΩΝ ΔΛΑΔΗ ΕΙΝΑΙ ΠΑΓΙΔΑ ΤΩΝ ΑΜΕΡΙΚΑΝΩΝ,,, ΟΙ ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΙ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΜΑΣ ΚΑΝΟΥΝ ΝΑ ΣΥΜΠΕΡΙΦΕΡΟΜΑΣΤΕ ΣΑΝ ΑΜΕΡΙΚΑΝΑΚΙΑ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΤΑ ΚΑΤΑΦΕΡΑΝΕ ΣΕ ΠΟΛΛΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ Ο ΕΛΛΗΝΑΣ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΜΕΡΙΚΑΝΑΚΙ ΚΑΙ ΝΑ ΣΥΜΕΡΙΦΕΡΕΤΑΙΑ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΟΥΜΕ ΞΑΝΑ ΣΩΣΤΟΙ ΚΑΙ ΣΠΟΥΔΑΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΟΠΩΣ ΗΜΑΣΤΑΝ ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΑΥΤΟ ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΠΡΩΤΑ ΒΗΜΑΤΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑ Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΓΙ ΑΥΤΟ ΛΟΙΠΟΝ ΟΛΟΙ ΣΑΣ ΑΛΛΑΞΤΕ ΤΗΝ ΓΛΩΣΣΑ ΑΠΟ ΑΓΓΛΙΚΑ ΣΕ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΕΙΤΕ ΣΤΟ ΠΛΗΚΤΡΟΛΟΓΙΟ ΕΙΤΕ ΣΤΟ ΚΙΝΙΤΟ ……..

  46. Ο/Η Jorio λέει:

    @Δημήτρης Φίλε μου,έχεις τόσα πολλά ορθογραφικά λάθη που δεν νομίζω πως είσαι σε θέση να δίνεις και συμβουλές.επίσης τα greeklish δεν βάζουν τόσο σε κίνδυνο το ελληνικό πνεύμα όπως λες κι εσύ,εμε’ις οι ίδιοι το έχουμε ξεχασει.Τέλος τα greeklish χρησιμοποιούνται επειδή είναι βολικά…και μόνο στους υπολογιστές,δηλαδή εντάξει ειναι χαζομάρα κατά την άποψη μου να τα μεγαλοποιούμε τόσο πολύ…

  47. Ο/Η thanasis λέει:

    xristina pao pano pou les ti simenei lol .. lol einai i fatsa pou to xamogelo tou ftanei mexri ta aftia ! *lol* kai to tespa .. telos panton ;)

  48. Ο/Η baios λέει:

    λολ μπορεισ να πεισ και το κοροιδευτικο γελιο

Σχολιάστε

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

